Sağlık Köşesi

Yaz Mevsiminde Beslenme İçin Öneriler

Yaz mevsimi, sıcak havalar ve renkli meyvelerle dolu keyifli bir dönemdir. Ancak bu sıcak havalarda beslenme alışkanlıklarımızı gözden geçirmek ve sağlığımızı korumak için bazı önemli noktalara dikkat etmek gerekmektedir. İşte yaz mevsiminde sağlıklı beslenme için bazı öneriler:

1. Soğuk İçecek Seçenekleri

Soğuk şekerli meşrubatlar yerine bitki çaylarını farklı şekillerde soğuk, buzlu veya karışım şeklinde tüketebilirsiniz. Aynı zamanda, soğuk/buzlu kahve de iyi bir alternatiftir. Ancak kahve tüketimi yeterli miktarda olduğunda fayda sağlarken, fazla tüketildiğinde vücuttan su atımını arttırabilir. Bu özellikle yaz aylarında istenmeyen bir durumdur.

2. Sıvı Tüketimini Artırın

Sıvı tüketimini artırmak ve serinlemek amacıyla soğuk çorbaları menülerinize ekleyebilirsiniz. Terleme miktarınız arttıkça daha fazla su tüketmelisiniz.

3. Yağlı Besinlerden Kaçının

Yağlı besinlerin ve yağda kızartmaların tüketiminden kaçınmalısınız. Yemeklerde bitkisel sıvı yağların kullanımı, yemekleri pişirirken kızartma ve kavurma yerine haşlama, ızgara, kendi suyunda veya az suda pişirme gibi sağlıklı pişirme yöntemlerini uygulayabilirsiniz.

4. Sağlıklı Tatlı Seçenekleri

Kalori ve şeker içeriği yüksek şerbetli tatlılar yerine daha soğuk sütlü, meyveli tatlılar ve dondurmaları tercih edebilirsiniz.

5. Güvenli Gıda Tüketimi

Artan sıcaklıklardan dolayı besinlerin bozulma ihtimali daha fazla olacağından, açıkta satılan yiyecekleri satın almaktan kaçınmalısınız.

6. Tuz Tüketimine Dikkat

Fazla tuz tüketimi vücuttan su atımını arttırdığı için daha dikkatli tüketilmeli ve kişi başına günlük 4 gramdan fazlası tüketilmemelidir.

7. Uyku Düzeni ve Beslenme

Yaz aylarında artan sosyallikle uyku düzenleri değişebiliyor. Değişen uyku düzeni kilo almanızı tetikleyebilir.

8. Taze Gıda Tüketimi

Konserve salça yerine taze domates kullanmalısınız.

9. Öğün Atlamayın

Öğün atlamamalısınız. Atlanan öğle yemeği akşama yeme isteğinizi artırabilir. Öğleden sonra küçük de olsa yapacağınız bir ara öğün akşam yemeğinde daha kontrollü olmanıza yardımcı olacaktır. Uzun yaz akşamlarında gece yemelerine de dikkat etmek gerekir.

10. Meyve Tüketiminde Dikkat

Yaz meyvelerini tüketirken içeriğindeki şeker miktarını göz ardı etmeyip çok miktarda tüketmemelisiniz.

——————————————————————————————————-

Yaz mevsiminde sağlıklı beslenmek, sıcak havaların getirdiği zorlukları aşmanıza ve enerjik kalmanıza yardımcı olacaktır. Bu önerilere dikkat ederek yazın tadını çıkarabilir ve sağlığınızı koruyabilirsiniz.

Sağlıklı ve mutlu bir yaz geçirmeniz dileğiyle,

Diyetisyen Gizem Süzer

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Menü Görüntüle