Konak Hastanesi | Randevu Sistemi

Bölüm Seçiniz

Doktor Seçiniz

Tarih & Saat Seçiniz

Kişisel Bilgilerinizi Giriniz

Engelli hastalar için "öncelikli hasta" bankosuna başvurunuz.

Lütfen İlgili Alanları Doldurunuz

Lütfen İlgili Alanları Doldurunuz

Uzm.Psk. Angela L.Orge

KORONAYA KARŞI EVDE YAPABİLECEKLERİMİZ

Sadece ülkemiz için değil, tüm dünyada etkili olan koronavirüs ( COVİD -19) salgını ve bu salgının insanlar üzerindeki etkilerinin neler olabileceğini ve nasıl baş edebileceğimizi, nasıl iyileşeceğimizi tüm yöntemleriyle araştırılıyor. Bu süreçte başta tıbbi ve koruyucu önlemler olmak üzere her türlü risk için hazırlanmış bilgilendirme spotları, sosyal medya ve tüm iletişim kanallarıyla aktarılıyor. Ancak bütün bu bilgilerin yanı sıra kaygı, endişe ve panik durumu da etkili hale geldi.  Maruz kaldığımız “infodemia” ile nasıl baş edeceğiz?

Öncelikle doğru ve gerçek olmayan bilgi aktarımlarını ayırt etme adına- bilgi almak ve haberleri takip etmek için kanalları çeşitlendirin ancak sürelerini azaltın.

İçsel mantığınız ve olgunluk tecrübenizin “ süzgecinden” geçirin: kendinizin gerçekten ne durumda olduğunuzu değerlendirin. (sağlık, hijyen, güvenirlilik, besin ve günlük ihtiyaçlarınız olarak)

Bu anın farkındalığıyla rahatlayın “iyi ki” durumunuzun farkında olun.

Evde kal tavsiyesi ya da mecburiyeti ile: evde olmak - evinde olmak arasındaki fark yaşamaya başlanabilir.

Elbette ki her yeni süreç gibi, tepkileri ve etkileri yaşamaktayız. Ancak duygu durumumuzu sağlığımızı etkilediğini hatırlatmak istedik. Beyin sağlığı ve vücut sağlığının dengesini sağlayan: ruhsal sağlığı yani öz düşüncelerimizi tetikleyen duygularımızın olduğunu unutmamalıyız.

Peki o zaman bunun için farkındalığımızla anksiyeteyi, kaygıyı, paniği azaltmak için kısa ancak etkileşimi büyük bir kaç önerim var:

Tedbirini al, tepkilerini ölç, birlikte yaşadığın insanlara sağlayabileceğin faydayı düşün.

Kendinle barışık ol, bilinçli ol, gerçekçi ol ( hatırla daha once de sorunlar ve hastalıklar yaşadın, yaşandı.)

Varsayımların ve olasılıkların ölçüsünün farkında ol, fazla olan her şey seni tüketen şey olabilir.

Evinde oturabildiğin zamanın keyfini al, bir köşede yalnız ve sakin bir kaç dakika kal, mümkünse rahatlatıcı müzik dinle, aldığın nefesini takip ederek meditasyon yap ya da sadece güzel şeyler hayal et.

Tek olmadığının farkında ol, bu süreçte senin gibi aynı süreci yaşayan milyonlarca insan var.

Evinde sohbetini, ilgini, paylaşımlarını eksik etme; kitap oku, anılarını yaz, plan yap, ertelediğin şeyleri ve yapabileceklerini yap, istediklerinin listesini yap, yabancı lisan öğrenmeye başla (her gün bir kaç kelime ), kitap oku, puzzle yap, örgü öğren, çocuklarınla  evde oynanabilecek oyunlar ve el işi yap, evde düzenleme yap, fazla eşyalarını ihtiyaç sahiplerine vermek için ayır, yeni yemek  tarifleri dene, küçük tamiratları yap, online eğitimlere katıl, bol bol sohbet et ve takdir edici durumu kendin örnek olarak oluştur.

Unutma: SEVİLİYORSUN. GÜVENDESİN. YALNIZ DEĞİLSİN!