Konak Hastanesi | Randevu Sistemi

Bölüm Seçiniz

Doktor Seçiniz

Tarih & Saat Seçiniz

Kişisel Bilgilerinizi Giriniz

Engelli hastalar için "öncelikli hasta" bankosuna başvurunuz.

Lütfen İlgili Alanları Doldurunuz

Lütfen İlgili Alanları Doldurunuz

Diyetisyen Melike ÖZTÜRK

Başımızın Tatlı Belası: Tatlı Krizleri

Kış aylarında diyet yaparken en çok zorlanılan durum : TATLI İSTEĞİ

Ah ahh! Başımızın tatlı belaları! Onlarla başa çıkmak şart! Özellikle akşam yemeklerinden sonra çayın yanında ne yiyebiliriz soruları sık sık soruluyor. Tatlı bir şeyler olsa da yesek fikrine kapılıp gidecek olanlar olabilir.Buyrun bakalım bu durum için neler yapabiliriz?

Şekeri bırakmanıza yardımcı olacak öneriler...

•Gün içerisinde bol bol su içmeyi atlamayın, suyun içerisine tatlı isteklerinin azalmasını sağlamak için kabuk tarçın mutlaka atın. Farkı sizde göreceksiniz.

•Güne mutlaka kahvaltı yaparak başlayın.Gün boyu kan şekerinin normal sınırlarda kalmasını sağlamak ve şeker ihtiyacını en aza indirmek için sabah kahvaltı etmek çok önemlidir.

•Sık sık, az az yiyin. Ani kan şekeri düşmelerini önlemek için, ara öğünlerinizi ihmal etmeyin.

•Uykunun tatlı isteği ile ne ilgisi olur diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Düzensiz uyku, vücudun stres hormonlarının artmasına ve salınan insülinin etkili  olarak kullanılmasına yol açar. Kaliteli uyku düzeni, vücudun yağ depolamasını, kilo alımını, özellikle gece atıştırma krizlerini de önleyerek diyabete yakalanma riskinin önlenmesinde önemli bir rol oynar.

•Yemektan 1 saat sonra sütlü türk kahvesi içebilirsiniz. Süt ve türk kahvesinin uyumu tatlılardan bile daha güzel. Yanında bir hurma yiyerek bu isteği bastırabilirsiniz.

•Yemekten iki saat sonra, 2 yemek kaşığı yoğurdun içerisine biraz toz tarçın ekleyip, elma ile karıştırıp, tüketebilirsiniz.

•Yok ben o çayı içerim, mümkünatı yok derseniz de çayın yanına yakışan kuru meyveleri tercih edebilirsiniz. Kuru üzüm + leblebi veya kuru dut + badem tercih edebileceğiniz güzel ikililerden.

•3- 4 kare bitter çikolata da tatlı isteklerinizi giderebilir. Kakao oranı yüksek olmasına dikkat ederseniz, mükemmel olur.

•Olayı biraz daha abartalım, tatlı krizimi sadece bitter çikolata geçirmez diyorsanız.... 2 kare bitter çikolatayı benmari usulü eritin. 2 adet hurmayı, erittiğiniz çikolataya batırın. Hurmaları çikolata ile haplayın.

•Fırınlanmış balkabağı tatlısı! Balkabağı severler buraya. 2 parmak kalınlığında balkabaklarını kesin, yumuşayana kadar fırınlayın. Servis ederken, üzerine 1 tatlı kaşığı pekmez ve tahin ikilisini ekleyip son hamleyi yapabilirsiniz.

Sütlü tatlılar! Sütlü tatlıları yaparken rafine şeker eklemeyin. Meyvelerle tatlandırın. Ya da ocağın altını kapatıp, hafif ılıdıktan sonra bal veya pekmez ekleyebilirsiniz.

•Tatlı değil de tuzlu bir alternatif  arıyorsanız. Az yağlı patlamış mısır olabilir. Tabi porsiyon kontroli ile, 1 su bardağı patlamış haliyle mısır neden olmasın?

Sizlere bu kadar öneri ve sağlıklı tarifler vermişken, sadece yerken 10 dakika sizi mutlu hissettiren abur cuburları, şerbetli tatlıları tercih etmeyeceksiniz değil mi?